tralala

Känns som det var ett tag sedan jag skrev men jag har inte haft tid:p + att det har inte funkat att logga in här..
så skriver från i torsdags


Torsddaaag; Skolan, sen åkte jag till färsta och tränade för björne:) direkt när vi kom in i ridhuset så kastade han sig-.-
han var lite galen och kunde inte stå still när jag skulle hoppa upp:) men när jag väl kom upp på han så gick han fort men ändå ganska lugnt:) Travade fram lite själv först, i 2 av hörnen stod det en stol och i andra nå staket det tyckte han var väldigt läskigt så då spände han sig oså:) sen samlades vi och skulle prata lite med björne:)
sen skulle vi ut och galoppera på spåret..
Alla gick ut men jag fastnade för fly vägrade gå, han hopppade på stället, stegrade och höll på..
Då fick jag låna elins spö. sen stod björne och pratade med mig han sa om han börjar tjura så ska du slå på han med spöt 3-4 gånger hårt på rumpan när han sa till. sen skulle jag bara låta han fortsätta galoppera, och frågade vilken arm jag var starkast i, det var ju höger så jag skulle ha spöt i den handen:)
men det var som fly stod och lyssnade på var björne sa:p då gick han iaf framåt sen började han galoppera då sa björne att jag skulle galoppera på fyrkanten och typ låta han springa i sitt tempo, kan ju säga att det gick fort.. typ 190km/h
vi galopperade runt där väldigt länge medans dom andra travade innanför spåret. han blev tröttare och tröttare. tillslut så fick jag också trava innanför spåret:)
sen var fly lugn hela passet:D Björne sa att det var tur att vi inte smällde på han för då skulle det bara blivit värre för han hade varit så laddad och hade mkt energi så han visste inte vart all energi skulle ta vägen:)
Efter träningen så gick han jätte snällt i ridhuset:D till och med ellen kunde gå runt med han där utan att han hoppade till:)
 

Fredag; Först gick jag i skolan till lunch:) 11,20 gick jag hem till elin och åt tacotallrik;) sen åkte vi ut till stallet:) tog in fly:) borstade han och fixade:) han var väldigt lugn i boxen för en gångskull:D
Lastade och åkte till färsta:)
Idag fick vi börja rida fram i tältet själv:) fly tjafsade lite först, stegrade gjorde han också:p
sen kunde jag trava:) sen gick vi ner till ridhuset:) han var fin på framridningen men lite trött,
Vi hoppade bana:) han var jätte trött sen dagen innan det såg man sa björne:) så ibland smet han förbi hindrerna:p men han var jätte fin:)
Björne sa att det går från klarhet till klarhet och att hoppningen är det inge fel på det är bara lite mer kontroll som fattas:)
sen har han ett blåsljud också som vi skulle kolla upp tyckte björne, det kunde vara snor eller nåt:)
När vi kom hem åkte jag och pappa och handlade sen hämtade vi upp PATRICIA.
Vi åt middag och gjorde inte så jätte mkt:)

Lördag; sov till 11 ungefär:) sen drygade jag mig ut till stallet, mockade åt fly och till copper:) sen tog jag in fly:) han stod och darrade:p
Red ut med michaela vi skrittade bara:) Idag hade jag handtag när jag red:p vi red upp mot myran, Det var djupsnö:p snön gick upp till mina stigbyglar ibland och jag hade hoppläder:p så upp till flys mage och lite mer:p sen på kvällen så var jag med patricia vi kollade på tv och på film, bortspolad:p
sen kollade vi på filmen när jag gick omkull med Lucy...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0