-

Efter skolan blev det fika med bella på stan, vi var på rutiga:)
Tog bussen hem. när jag kom hem red jag fly på banan i snöstormen. Han var jätte snäll när jag skulle gå dit eftersom jag mötte tre hästar men han vände inte och gick med dom:) Började skritta fram i kanske tio minuter sen började jag trava några varv och hann tänka: Gud vad snäll han är idag!
till jag kom mot det hållet till utgången då började han med att först sparka bakut, sen bocka, sen sparka han bakut igen och tvärstanna. Kan säga jag var väldigt nära på flyga idag. Från början i traven var han mer i luften än på marken. Han stegra och hoppa rakt upp i luften. Travade runt i 20 minuter kanske. Sen skrittade jag 8minuter. Sen tog jag galopp kanske 6-8 min i varje varv. Lite mer i höger och där blev han lugn och fin efter ett tag:) travade av i kanske 15 minuter sen skrittade jag av. Red i 1 ½ timme och kan säga att det behövdes! :)
Putsaade efteråt efter som snön förstörde lite:) Sen tog jag på fly täcket och gav honom en morot och en puss:)

När jag kom in åt vi nästan middag direkt. Och nu sitter jag här och har ingen aning vad jag ska hitta på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0