-

halloj, skrev inget igår..
Igår så red jag ut med maja och ellen :) vi red ok..
vi började trava på gamla vägen bakom husen. när vi hade travat typ 15meter så tvärstannade daisy och fly travade rakt in i rumpan på henne. fly och daisy vägrade gå så lucy fick trava först. sen kom de ett par med en barnvagn. barnet drog barnvagnen. fly och daisy var jättespänd de var ju kolsvart ute man såg typ inget.. men iaf när vi var kanske 10 meter ifrån dom så började barnet att springa med barnvagnen.
jag sa till dom, kan ni gå med barnvagnen?!?! TOoooo laTe!
Fly tvärvände drog iväg och bockade och kastade sig, jag höll på flyga av flera gånger, tappade stigbyglarna 2 gånger. han drog iväg kanske 50 meter. sen kom daisy efter och hon gjorde nästan samma sak fast lite lugnare. sen kom lucy travandes jätte snällt:') älskar den ponnyn!
Vi kände att de inte var nån mening att gå tillbaka samma väg och möta dom med barnvagnen så vi gick ner mot dagiset, Fly var jätte stressad och spänd.
Vi skrittade lite på planen för att få dom lugna men då kom dom med barnvagnen ner för backen och ungen skrek så fly hoppade till och höll på så då gick vi in på farmors gata. fly och daisy var rädd för varje människa som vi mötte...  men dom lungade ner sig efter ett tag:)
Det gick bra när vi gick hem fly blev rädd några gånger menmen:)
När vi kom tillbaka till stallet fixade jag med fly:) han tycker de är jätte skönt när man borstar manen och håller på med öronen:) Han har faktiskt blivit lite bättre nu i boxen nu kan han stå stilla lite längre och inte gå ut på direkten:) De är braa:D undra vad han tycker om julpyssel:D
Iaf när jag kom in från stallet duschade jag och fixade mig:) sen åt jag middag, mums!(y)
vid 7 åkte jag till kristoffer, var där till 12. sen kom mamma och pappa och mötte mig vid höga så vi gick hem:) Det var inte så jobbigt:) när jag kom hem gick jag och la mig nästan direkt:)
Vaknade vid 11 idag:) Andra Advent:)
V
i fikade adventsfika:) Sen åkte jag och mamma med saker till loppisen på brännaborg:) kom nyss hem därifrån. och nu ska jag börja skriva min bildrapport..
sen ikväll kl 7 är de träning för pia!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0