Caspian Sunset


Lucy som hon nu heter är ett sto född 1994. Lika gamla är vi:) hon har gått msv med förra ryttarn. msvA på irland.
Kommer ihåg när michaela visade säljningsfilmen på hon! Pappa sa att det inte skulle bli henne redan då.
När vi åkte ner och provred lucy så provred vi flera andra hästar också! Men Lucy var ju helt klart bäst i mina ögon! Det var i januari 2006.
Först när vi kom "in" i ute stallet kollade vi på ena hästen vi skulle provrida. långa ben och tunn. Sen fortsatte vi och där stod min lilla prinsessa! kom ihåg hur mamma sa att lucy var en bättre storlek;) Red först Lucy. Hon hoppade runt runt och det gick bara fortare och fortare.
Sommaren innan hade vi varit och provridit en c-ponny som heter Jacquita. Vi hade bestämt oss för henne. Men hon gick inte igenom besiktningen. När Lucy var påväg visste jag inte riktigt vilken häst det var. Mamma sa ba på torsdag kommer din nya ponny! Men jag förstod att det var kinglouii:) Lucy skulle komma den 9 februari. Och det gjorde hon. Men det var tänkt att hon skulle komma på eftermiddagen tror jag.
På morgonen gick jag och ellen och satte oss i minibussen när michaela kom och sa att jag skulle hoppa ur för Lucy var i närheten. Pappa skulle komma hem och hjälpa mig. (han var ute och skotta snö) Gick upp till stallet och var där tills jag gick ut med mowgli på stallplan.
Efter någrta minuter hörde psschhhh! Jag kollade upp och då svängde lastbilen in på vägen. Jag sprang ner och ringde pappa för han hade ju inte kommit hem än...
Sen gick jag upp till lastbilsgubben. Han lastade ut lucy och hon var lite galen. Sprang runt och ja var pigg. Han ställde in henne i coppers box:) Sen åkte han iväg och pappa kom hem:)
Vi gick ut och gick med Lucy men vi hann inte komma långt förns mamma svängde in på gården. Hon kunde inte hålla sig kvar på jobbet! (:
Var hemma hela dagen med lucy :)
Efter 2-3 veckor åkte vi på pay and jump på färsta.
På hemma tävlingarna 21 maj 2006 blev våran första vinst i ld!


Såhär såg vi ut då!
Liten var jag:D haha.

Lucy har alltid varit jätte snäll. Dock har det hänt några olyckor.
När jag sara och några fler skulle rida ut så gick jag och sara ut för att vi skulle hoppa upp. Då Blev Lucy rädd för ingmarie som stod vid spånbalarna och pratade i telefon. Hon knuffade omkull mig och klev sedan i magen eller ja på troskanten. kommer ihåg hur jävla ont det gjorde, jag skrek och grina. Mamma var inte hemma heller utan hon var hos mormor och fika. Jag sprang iaf in och låg och skrek på soffan. Men Hon har aldrig försökt fått av mig när jag ridit i huvudtaget!
En annan olycka var på en klubbhoppning när vi var i omhoppningen och jag gick omkull på kortsidan. Det var nog 2007 tror jag. Kom tvåa ändå men kom ihåg hur synd jag tyckte om min lilla hezt.


hemma tävlingarna 2007:)

Vi har haft både motgånger och framgångar!
Vi vann hemma tvälingen 2008 också! Kommer ihåg det så väl för jag tävlade mot löfström och vann med 5hundradelar! haha:D Och Lucy ställde upp som bara den!
2008 åtta fick vi mest rosetter iaf. Då gick allt bra. i Härnösand fick jag ett stopp på näst sista hindret i lb+5, Var i östjämten och blev placerad i reg lb, debuterade la och nollade!!! Kom precis utanför placering!
Då kändes det hur bra som helst att åka hem! Jag red i div 1 laget för timrå.
Jag började rida för björne 2007:) Det Högsta hinder jag hoppat med lucy är 1,25:)
Hon har hoppat som högst med louise som hade henne förut 1,30:)
Lucy är 1,38 i manken:)


2008

2009 var det år som allt flöt på och vi inte hade några riktiga motgångar. Vi hade lärt känna varandra och ja:) Min sista tävling var i november.
Vann två lb och blev placerad i flera klasser:)
Hon var som finast när jag lämnade över henne till maja:) Varför jag ville byta ponny var för att jag ville ha en ny utmaning och jag ville komma vidare :) När Lucy kom till mig var hon som en gris i dressyren. Hon kunde inte skänkelvikning eller något sånt. Bara stanna och stegra. Nu kan hon det i trav till och med.

2009

2007







2008






2009
















Lucy är en häst som är något speciellt och jag kommer alltid älska henne! ♥















Kommentarer
Postat av: Josefine Löfström

haha, tävlingen 2008 kommer jag ihåg mkt väl ;P blev så less för att det bara var en placerad och när det var så lite tid som skilde hehe ^^

2011-02-19 @ 18:41:26
Postat av: rebeccalunneborg

Hahah men du vann ju nästan alla andra gånger;)

2011-02-23 @ 22:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0